Vi på Montebil möter vi dig personligt. Det är så vi har byggt upp vår koncept med fokus på kunden. Vi har arbetat upp relationer med våra kunder med ambitionen att vara det personliga och trygga valet för dig när du skall göra en bilaffär.
För oss är det lika naturligt att göra affärer med såväl privata kunder samt företagskunder. Hos oss hittar du begagnade bilar samt transportbilar av alla bilmärken. Vi byter eller köper även in din gamla bil till ett förmånligt pris.
Policy på Monte Bil
Reserverad
När vi markerar en bilannons med texten reserverad innebär det att
kunden betalt en handpenning för att vi ska kunna hålla bilen reserverad
till en kund.
En handpenning är normalt 10 000:- och resterande belopp av bilens pris
betalas vid leveranstillfället.
Handpenningen återbetalas inte om till exempel hela affären inte fullföljs.
När en bil inte är reserverad med en handpenning så är bilen fortfarande
tillgänglig för alla spekulanter.
Vi rekommenderar att man kontrollerar att bilen man ska se fortfarande
finns tillgänglig innan man besöker oss.
Våra kontouppgifter: Clearingnr: 5020 kontonr: 1034751 SEB Bank Bankgiro: 5345-3924
Swish nummer: 1234005443
När en handpenning betalas in ska alltid registreringsnummer lämnas som meddelande.
Annonsering
Vi publicerar våra annonser på Bytbil, Blocket och vår hemsida. Vi
reserverar oss för eventuella felskrivningar eller felaktigt annonserade bilder
i våra annonser. Vid tveksamheter får ni gärna kontakta oss för mer
information.
Betalning
Hos oss kan ni betala med banköverföring från alla Svenska Banker, Bankgiro och swish.
Kreditkort tar vi inte emot.
Leverans
Vi levererar endast bilar där vi tagit emot full betalning.
Finansiering
Vår samarbetspartner är Ecster ( tidigare namn Handelsbanken finans ) Santander Bank Wasa Kredit Svea Ekonomi och Mymoney. Kontantinsatsen är 20% på Ecster Santander och Wasa Kredit och längsta avbetalningstiden är 7 år. På Svea Ekonomi och Mymoney kan man låna hela summa (utan 20% kontantinsatsen) och längsta avbetalningstiden är 10 år. Det kan man låna räntefritt upp till 60.000 kr och max 24 månader 0% i kontantinsats via Svea Ekonomi och Mymoney.
För kunder som kommer långväga rekommenderar vi att man låter oss utföra en
kreditansökan innan besöket hos oss för att säkerställa att krediten blir
beviljad.
För lånelöfte kan ni kontakta en säljare hos oss för en kreditansökan.
Bil i inbyte
När du lämnar din bil i inbyte hos oss behöver du ta med bilens senaste
utfärdade registreringsbevis (det gula pappret), bilens båda nycklar, vinterhjul,
servicebok och övriga tillbehör som hör till bilen.
Vi löser restskulderna som finns på din bil i samband med affären.
När vi har registrerat om er inbytesbil så upphör er gamla försäkring att gälla
per automatik.
Vi utför ett inbytestest på er bil innan vi tar bilen i inbyte. Skulle
väsentliga fel påträffas som vi tidigare inte informerats om, kan
inbytespriset komma att justeras.
Försäkring och ägarbyte
Vid leveranstillfället hjälper vi er med att teckna den mest förmånliga
försäkringen och genomföra ägarbyte.
Vi utför ägarbyte elektronisk via Infotorg.
För personer som nyligen fått svenskt personnummer krävs det att man kontaktar
transportstyrelsen för att få sina uppgifter inlagda i vägtrafikregistret.
Saknas dessa uppgifter så kan vi inte registrera om bilen på nya ägaren.
Bilarnas skick och kondition
Alla bilar som finns till försäljning har genomgått en omfattande kontroll för
att klara av vår höga kvalitetsstandard.
Bilarna rekonditioneras in och utvändigt och bilar som befinner sig i besiktningsperiod
besiktas av oss.
Vi utför även service på de flesta bilar där det är mindre än 300 mil kvar till
service. Vissa undantag finns.
Garanti
På de flesta av våra bilar lämnar vi
6 månader garanti via Autoconcept. Vid eventuella fel som uppstår kontaktar
man Autoconcept för handläggning innan reparation påbörjas. Skador som inte är
handlagda och godkända av din garantileverantör bekostas av bilägaren.
I garantilösningarna ingår inte slitagedelar eller serviceunderhåll. Exempelvis
bromsskivor, bromsbelägg, däck, lampor och bilbatteri.
Defekter som repor, stenskott, eller andra utvändiga eller invändiga skador
måste uppmärksammas av köparen innan eller vid tillfället som bilen levereras.
Vi tar inget ansvar för skador som uppmärksammas efter köpet.
Skador på lacken eller inuti bilen som reklameras efter leverans kan ha
uppkommit efter leverans.
Extrautrustning
Motorvärmar kablar, kupéfläktar, punkteringsvätska, elektrisk däckpump är
exempel på utrustning som inte ingår. Fråga din säljare vid intresse av någon
bil.
Reklamation
Eventuella reklamationer som uppstår ska omgånde framföras till Autoconcept. I
informationsbladet som ni fått från ert garantibolag finns instruktioner hur
man går till väga. Var uppmärksamma på att noga läsa igenom villkoren och ert
garantibevis om vilka komponenter som er garanti innefattar.
Dataskyddsförordningen GDPR
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och regler för dataskydd.
Ring oss på 031 53 33 73